Mei 2013: een lauwe start van het jaar…

Wat een lauwe periode voor ons op rallygebied! In de praktijk toch (te) weinig tijd om regelmatig een NRF-rit te rijden en door het niet rijden van de Tulpenrallye ontbreekt er ook nog eens een hoop geregel en voorpret.

Met veel plezier de Omloop van het Oosten genavigeerd en de Betuweclassic gereden (!), maar meer zat er niet in, deze periode. De komende maand zal dat anders worden.

Er zijn van die rally’s die je als beginnende equipe al snel in het vizier krijgt als één van de rally’s die je graag eens zou rijden. Voor ons was dat, nog voordat we enige ervaring hadden de SLS Classic. Bijna op loopafstand van ons huis de start én finish op de boulevard van Scheveningen. De SLS Classic was dan ook de eerste meerdaagse rally die wij reden, ongeveer een jaar nadat wij onze eerste rally auto kochten.
En wat een ervaring! Jammer genoeg hebben we enkele edities overgeslagen totdat we ons vorig jaar weer konden inschrijven. En opnieuw was deze meerdaagse rally een geweldige ervaring! Dus uiteraard staan wij ook dit jaar weer aan de start op de boulevard in Scheveningen.

Maar voordat wij ons in de vierdaagse strijd van de SLS Classic gooien hebben we nog een aantal mooie ritten gepland. De 7 uren van Emmeloord, de Midzomerrit van de Rohac en als eerste de Gelderlandrit. De startlijst is gepubliceerd en het reglement ligt uitgeprint voor me. Uit de analyse van de gemaakte fouten in de tourklasse van de Gelderlandrit 1012 blijkt dat het goed bestuderen en consequent toepassen van het reglement de meeste problemen oplevert.

Waarschijnlijk dat om die reden het reglement dit jaar eenvoudiger is gemaakt, 
de regel “zo min mogelijk rode wegen berijden” vind ik bijvoorbeeld niet terug.

En ook mogen alle wegen in alle richtingen meermalen bereden worden. Met uitzondering van wegen onder pijlen en wegen onder de ingetekende lijn, uiteraard. Dat is in ieder geval eenvoudiger omdat je tijdens het construeren (en rijden) van de route niet precies hoeft bij te houden in welke richting je een weg van plan was te nemen.

Voor de beginnende equipes: let op bij het construeren van de (één na) kortste route. Zodra uit het reglement blijkt dat wegen meermalen in alle richtingen bereden mogen worden kan een kortste route middels het gebruik van een keerlusje wel eens minder voor de hand liggen dan je zou verwachten!

Wij verheugen ons in elk geval weer op de komende editie van de Gelderlandrit en hopelijk komen we elkaar daar tegen. Is het niet dit jaar, dan wellicht volgend jaar!

En natuurlijk weet ik nog niet hoe het gaat lopen maar stiekem heb ik alvast 1 november 2013 in mijn agenda  aangekruist: dan start de inschrijving van de volgende editie!

No comments yet.

Geef een reactie

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.